Nemožnost nahrát aplikační program (aplikační data, produktová data, knxprod) do sběrnicového přístroje systému KNX může mít několik příčin.
Pokud nahrávání (download) selže s chybou týkající se nesprávné verze BCU (sběrnicové spojky), pak se pravděpodobně pokoušíte nahrát do přístroje aplikační program pro úplně jiné zařízení, popř. pro jinou hardwarovou generaci, revizi apod.
Řešení: Zkontrolujte označení typu přístroje (produktový kód), zkontrolujte dokumentaci, web výrobce, online katalog v ETS a najděte správný knxprod.
Dávejte pozor, pokud pracujete např. s MDT KNX IP rozhraním nebo IP routerem – tyto přístroje mají dvě aplikace, každá má vlastní individuální adresu a je potřeba do každé nahrávat správný aplikační program.
Pokud nahrávání (download) selže s chybovou hláškou (v ETS6):
Stažení nemůže pokračovat z důvodu nekompatibilnich dat produktu. Ujistete se prosím, zda používáte správná data produktu, a zkuste to znovu. / Download cannot continue because of incompatible product data. Please ensure that you use the correct product data and try again.
nebo (v ETS5):
Zápis do bloku paměti se nezdařil. / Writing to a memory block failed.
pak se pravděpodobně pokoušíte do přístroje stáhnout aplikační program pro správné zařízení, ale jinou verzi firmware.
Řešení: Zkontrolujte verzi firmware přístroje (na štítku, pomocí nástroje Informace o přístroji / Device Info, na webovém rozhraní přístroje, pokud jej má) a následně online katalog v ETS a webové stránky výrobce, zda tam není knxprod v odpovídající verzi. Popř. pokud naopak není potřeba aktualizovat firmware v přístroje, protože starší knxprod už není k dispozici.