Často padají dotazy, zda je dané zařízení kompatibilní s Apple HomeKit. Jak to je se vzdáleným ovládáním a aplikacemi. Tento článek by měl odpovědět na základní otázky ohledně Apple HomeKit.


Otázka: Co je třeba ke vzdálenému ovládání HomeKit produktů?

Odpověď: Je nutná Apple TV (minimálně Apple TV 4), HomePod nebo trvale napájený iPad a iCloud účet.


Otázka: Funguje Apple HomeKit s Androidem?

Odpověď: Ne, nefunguje a nikdy nebude. Jedná se o proprietární řešení Applu.


Otázka: Koupil jsem Fibaro HomeKit zařízení a nejde mi přidat do HomeKitu, co mám dělat?

Odpověď: Uveďte zařízení do továrního resetu. Pokud si nejste jisti jak, tak kontaktujte technickou podporu na podpora@yatun.cz


Otázka: Koupil/a jsem Fibaro HomeKit zařízení a nemám párovací kód nebo jsem ztratil párovací kód. Co mám dělat a jak zařízení přidám do HomeKitu bez párovacího kódu.

Odpověď: Na zařízení musí být párovací kód vytištěn. Najdete ho na zařízení ve tvaru S/C: 123-45-678. Pokud na zařízení není, tak pošlete požadavek na podpora@yatun.cz. Požadavek musí mít následující informaci. O jaký problém se jedná (chybějící párovací kód), o jaký produkt jde a sériové číslo produktu.


Otázka: Jsou veškeré produkty Fibaro kompatibilní s Apple HomeKit.

Odpověď: Z výběru Fibaro produktů je ve verzi HomeKit prozatím dostupných 8 produktů: 

Otázka: A co ostatní Fibaro produkty? Lze je připojit do HomeKitu?

Odpověď: Existují řešení na principu Homebridge, které umí načíst zařízení z Fibaro HC2 nebo HCL do HomeKitu. Jedním z těch zajímavějších příkladů naleznete na https://www.skaro.com.au/.


Otázka: Nechci převodník do Homekitu a ani řešení v Z-Wave. Existují alternativy pro HomeKit?

Odpověď: Certifikované HomeKit zařízení naleznete na https://www.apple.com/ios/home/accessories/.