Projděte prosím pečlivě následující kroky, které nám umožní lépe zpracovat problém a možná jej i vyřešit ještě, než než vytočíte číslo technické podpory.


Pokud se vám nějáká chyba pravidelně opakuje, tak je velmi důležité nám poslat screenshot ve chvíli kdy se tak děje, zobrazené by mělo být co možná nejvíce detailů vč. verze firmware na Home Center a popřípadě na zařízení, často pomůže pokud máme k dispozici náhled do panelu událostí.


V případě hlavice s displejem je dobré pořídit foto displeje nebo uvést přesný popis.


Co dělat než zavoláte na technickou podporu

Jakékoliv Z-Wave zařízení

  1. Zkontrolujte zda se opravdu jedná o Z-Wave verzi zařízení
  2. Zkuste jej odhlásit (to lze i když patří do jiné Z-Wave sítě).
  3. Zkontrolujte frekvenci Z-Wave na prvku a na řídící jednotce. Musí být stejné!
  4. Zkontrolujte stav baterie!
  5. Restartujte řídící jednotku a zkuste bod 2.


Řídicí jednotka

  • Pokud se vám stává, že po čase práce na HC se načítání zpomalí, prosím pročistěte cache paměť prohlížeče nebo použijte anonymní režim prohlížeče.
  • Pokud se HC2 zasekne při Starting services, prosíme odeberte flashdisk z jednotky. Je zasunut v USB na jednotce (vedle napájení a Ethernetu).
  • Pokud se po výpadku proudu jednotka nezapne, použijte prosím řešení z článku Fibaro se po výpadku proudu automaticky nezapne.

Bateriová zařízení

  • Zkontrolujte zda-li jsou v dosahu trvale napájených zařízení (zmáčknutím tlačítka se odešle signál a tento by se měl zobrazit v řídící jednotce jako aktualizace dat, pokud se tak nestane přesuňte prvek blíže trvale napájenému zařízení a zkuste znovu).
  • Vzdálenost zařízení od trvale spínaných zdrojů, reproduktorů a LTE routerů musí být alespoň 1 metr.
  • Pokud vám prvek nejde odebrat ze sítě Z-Wave ani obnovit tovární nastavení, ikdyž je baterie v zařízení nabita, pak může jít o problémovou baterii. Doporučujeme zkusit ji vyměnit za novou a opakovat postup. Pokud to nefunguje ani poté, je nutná reklamace.

  • U Fibaro hlavice, prosím postupujte dle článku Hlavice Fibaro - Odstranění problémů.

Trvale napájená zařízení

  • Můj modul nereaguje, nelze připojit, často umírá (šedivá ikona s křížkem): zkontrolujte je-li v blízkosti zdroj rušení (Wi-Fi Access point, spínaný zdroj nebo reproduktor), není li anténa prvku stíněna rámem instalační krabice, či jiným kovem, je-li dobře zapojeno (správné svorky) a upevněno napájení (vypadávající kabel). zkuste také zapojit prvek na jiný obvod (může jít o rušení z jiných zařízení i přes napájecí kabely)
  • Z modulu se zakouřilo a nyní nereaguje. Zkontrolujte zapojení modulu a maximální výkon zátěže (ve Wattech). Pokud bylo Z-Wave zařízení správně zapojené a výkon zátěže v limitu, je nutná reklamace.
  • Vzdálenost zařízení od trvale spínaných zdrojů, reproduktorů a LTE routerů musí být alespoň 1 metr.

Swipe

  • V první řadě se podívejte do nastavení zařízení a na jeho parametry - swipe lze při nejhorším přidat přes tlačítko na zadní straně detekční desky. Je zde několik různých nastavení citlivosti a s nimi může být zapotřebí manipulovat.
  • Zařízení nereaguje na má gesta (bateriový režim). Běžné nastavení v tomto režimu je takové že se musí zařízení před zadáním gesta nejdříve probrat. Podržte ruku u spodní části detekční desky zařízení a až po té zadejte příkaz.
  • Swipe se vybíjí neskutečně rychle (2 týdny). Zkontrolujte si nastavení v pokročilých parametrech - v bateriovém režimu je nutné spustit úspornější režim detekce jinak budou baterie trpět.

Hlavice Danfoss

  • Zkontrolujte displej a poznamenejte si co vidíte na displeji v době závady.
    • V případě symbolu M, také známo jako dvě čísla 7 otočená proti sobě, je nutné postupovat dle následujícího postupu v tomto odkazu: Montážní režim.
    • V případě, že hlavici lze bez použití hrubší síly či šroubováku nebo imbusu demontovat, je nutné postupovat dle následujícího postupu v tomto odkazu: Hlavice je špatně namontovaná.
    • V případě, že se na hlavici objevuje symbol baterie, tak je baterie vyměnit.
    • Pokud hlavice špatně topí, tak je možné že je jen špatně zkalibrovaná. Novou kalibraci lze vyvolat resetem hlavice. Viz postup Reset hlavice. Pokud se závada bude opakovat, pak je nutné hlavici reklamovat.
    • Závady jiné, než zmíněné prosím konzultujte s vaším dealerem nebo technickou podporou Yatun na podpora@yatun.cz.


Které informace je nutné poslat při prvním kontaktu (e-mail)

Při problému s řídicí jednotkou nebo uživatelským rozhraním:

  • Typ zařízení: Home Center 2 nebo Home Center Lite
  • Verze firmwaru: eg. 4.120
  • Seriové číslo: eg. HC2-123456
  • Krátký popis závady
    • ℹ POZNÁMKA: Slovo „Nefunguje" je příliš obecný popis závady. Musíme vědět, co přesně nefunguje.
  • Kroky, které máme provést pro zreprodukování problému.
  • Pokud jste tento problém již řešili, prosím připojte číslo požadavku.


 

Problém se zařízeními (senzory, aktory, ovladače):

  • Produktová řada: Z-Wave / HomeKit
  • Typ zařízení: např. Pohybový senzor, Zásuvka, Swipe, atd.
  • Generace zařízení: např. Stmívač 1 / Stmívač 2 nebo číslo modelu, např. FGS-213
  • Verzi firmwaru zařízení: např. 3.2
  • Verze firmwaru HC: např. 4.120
  • Krátký popis závady
    • ℹ POZNÁMKA: Slovo „Nefunguje" je příliš obecný popis závady. Musíme vědět, co přesně nefunguje.
  • Kroky, které máme provést pro zreprodukování problému.
  • Pokud jste tento problém již řešili, prosím připojte číslo požadavku.